ZDM
Book reviews
Heink, G.; Reitberger, W. (Eds.): Untersuchungen zum Verständnis des
Bruchzahlbegriffs (Research on the understanding of the fraction concept)
(Detley Lind) p. 77-78
Abstract
Kranzer, W.: So interesssant ist Mathematik (So interesting is mathematics)
(Herbert Henning) p. 79-80
Abstract
Modrow, E.: Zur Didaktik des Informatik-Unterrichts Bd.1 (On teaching
computer science. Vol.1)
(Immo O. Kerner) p. 81-83
Abstract
Radatz, H.; Rickmeyer, K.: Handbuch für den Geometrieunterricht an
Grundschulen (Geometry teaching at primary schools)
(Heinrich Besuden) p. 84-85
Abstract
Wickmann, D.: Bayes-Statistik. Einsicht gewinnen und entscheiden bei
Unsicherheit (Bayesian statistics)
(Hans-Dieter Sill) p. 86-88
Abstract
Guderian, D.: Mathematik in der Kunst der letzten dreißig Jahre. Von der magischen Zahl
über das endlose Band zum Computerprogramm (Mathematics within the art of the last thirty years. From the magic number via the Moebius strip to the computer
program)
(Benno Artmann) p. 89-90
Information
Konzept zur instrumentellen Nutzung spezieller Kongruenzabbildungen im
Mathematikunterricht (The use of special congruent transformations in
mathematics teaching)
(Ronald Elstermann) p. 91-94
Abstract
Ein System zur Simulation natürlicher Neuronennetze mit Beiträgen zum
Aufbau einer Neurodidaktik (A system for the simulation of natural neural
nets with contributions to the building of a neuro-didactic theory)
(Gerhard Preiss) p. 95-115
Abstract
Announcement of future events
p. 116
Addresses of contributors
p. 117